پالت تراک برقی چیست ؟

جستجو

دسته بندی

فهرست مطالب

پالت تراک برقی

پالت تراک برقی ابزاری برای جابجایی و حمل و نقل محصولات تولید شده در مکان هایی مانند انبار و کارخانجات و فروشگاه های بزرگ میباشد و حتی قابلیت حمل نفر رانیز دارد و در تمام مکان های سرپوشیده که وسیله ای برای جابجایی محصولات نیاز داشته باشند کاربرد دارد نام دیگر این دستگاه پالت بر ، جک پالت میباشد که به نام پالت تراک برقی هم شناخته میشود.کاربر به راحتی می تواند از آن برای جابه جایی و حرکت دادن پالت در داخل انبار استفاده کند. با استفاده از فرمان الکتریکی موجود روی آن و موتور حرکتی به راحتی امکان مانور دادن داخل سالن فراهم می باشد و عملیات جابه جایی با صرفه جویی در زمان انجام می شود. سیستم کنترل حرکتی پالت تراک برقی سوسانگ، کورتیس (Curtis) آمریکا می باشد که تضمین کیفیت آنرا را به کاربر می دهد.
به‌طورکلی اگر اپراتور دستگاه تسلط و مهارت کافی برای کار با دستگاه را پیداکرده باشد به جرات می‌توان گفت سرعت عملکرد پالت تراک برقی از لیفتراک بیشتر بوده و در فضاهایی که لیفتراک معمولی به لحاظ ابعاد و اندازه توانایی مانور ندارد به‌راحتی حرکت کرده و زمان جابجایی بار را در انبار را به‌شدت کاهش می‌دهد.

پالت تراکدرباره پالت تراک برقی SWP 2500 بیشتر بدانید

وظایف پالت تراک

این تجهیزات برای انتقال محصولات پالت از یک منطقه به منطقه دیگر با سهولت نسبی استفاده می‌شوند.پالت تراک‌ها که در انبارها، کارخانه‌های تولیدی و تأسیسات ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند از متداول ترین و مهمترین تجهیزات در صنعت حمل و نقل مواد هستند.

انواع پالت تراک

پالت تراک ها بصورت تمام دستی , نیمه برقی ( حرکت بصورت برقی و بالا و پایین کردن بار بصورت دستی) و تمام برقی ( تمام حرکات به صورت برقی)موجود می باشند و شرکت هواکار با ارائه انواع نمونه های پالت تراک در خدمت کارفرمایان مشتری این محصول میباشد.
مدل ساده ‌تر جک پالت دستی است که طراحی بسیار ساده و ابتدایی داشته و در هر کارخانه و انباری وجود دارد و دارای مکانیزم ساده و سریع در حرکت میباشد،از جمله معایب جک پالت های دستی این می باشد که جابجایی بارهای زیاد و سنگین در یک انبار بزرگ می تواند کار بسیار سختو زمانبری باشد و صدمات بیشتری نیز برای اپراتور و بار ایجاد کند و همچنین ظرفتیت آن با توجه به میزان توان اپراتور محدود است.
نوع دیگر پالت تراک نیز تمام برقی می باشد که نیروی محرکه آن توسط باتری‌های قابل شارژ تأمین می‌گردد. دارای بردهای الکترونیکی و دسته‌فرمان کاملاً ارگونومیک هست که موتورهای حرکت و پمپ دستگاه را کنترل می‌کنند. به‌طورکلی حداکثر ارتفاع بالابری بار در پالت تراک‌های برقی 120میلی‌متر است. سرعت حرکت دستگاه در زمان حمل بار 4 کیلومتر بر ساعت و در زمان بدون بار بودن 5 کیلومتر بر ساعت می باشد.
پالت تراک برقی در دو نوع سکودار و بدون سکو نیز وجود دارد:

بیشتر بدانید :  لیفتراک SWC1000

سکو دار(دارای پلتفرم)

این پالت تراک ها دارای سکویی قوی و قابل اعتماد وایمن و به صورت لولایی وثابت برای حمل و نقل در فواصل متوسط مناسب هستند که باعث ساده تر شدن کارها و افزایش سطح کارایی میشود.

بدون سکو(بدون پلتفرم)

این نوع پالت تراک بدون سکو و جهت حمل مواد در تناژ های مختلف در مسافت های کاری کم مورد استفاده هستند و برای کار های سبک وزن مانند حمل و نقل و بار گیری افقی و تخلیه بار مناسب است .قیمت این دستگاه نسبت به نوع سکو دار کمتر است.

پالت تراک

پالت تراک های برقی چه ظرفیت هایی دارد؟

•به‌طورکلی ظرفیت حمل بار در پالت تراک‌های برقی متفاوت است. پالت ترک‌های تولیدشده توسط شرکت هواکار دارای ظرفیت حمل بار 1.5 و 2.5 و3.5 تن می باشند.همچنین این شرکت توانایی طراحی دستگاه های با ظرفیت بالاتر مطابق با نیاز شما را به صورت سفارشی دارد.

پالت تراک

با وانت برقی SPT 2000 بیشتر آشنا شوید …

کاربرد و مزایای پالت تراک برقی

• پالت تراک برقی برای انجام فعالیت‌هایی با حداکثر ارتفاع بالابری 205 میلی‌متر از سطح زمین مناسب است.
• پالت تراک برقی برای محیط‌هایی که دارای شیب کم (حداکثر تا 10 درصد) می‌باشند انتخاب بسیار مناسبی هست و توانایی حمل بار در زمین‌هایی با شیب بیشتر را ندارد در غیر این صورت باعث آسیب جدی به اپراتور و بار می‌شود.

• ترمز با وضعیت افقی و رو به بالای دسته انجام می شود که در اینصورت ایمنی دستگاه را افزایش می دهد و دارای عملکرد احیایی ترمز میباشد.
• دارای عملکرد های محدود کننده سرعت و ترمز قدرت و توقف اضطراری
• ابزار معکوس اضطراری جهت ایمنی اپراتور در حرکت به عقب
• این تجهیزات بعلت اینکه در دسته عابر پیاده دسته بندی میشود برای استفاده نیازی به مجوز ندارند.
• دستگاه شامل پمپ هیدرولیک
• کلید اضطراری قطع جریام اصلی برق
• پالت تراک برقی با شارژ باطری کار می کند .
• سازگار با محیط زیست به دلیل شارژی بودن
• قابلیت چرخش دستگاه
• عدم نیاز به نیروی مکانیکی
• به دلیل شارژی بودن آلودگی و سروصدا ندارد درنتیجه با محیط‌زیست سازگار است.
• دارای بالابرهای شاخک قدرتمند می باشد و در نتیجه فشار خیلی کم تری بر روی کارگرانی که از آن استفاده می کنند می باشد.
• از آن جا که الکتریکی می باشد به راحتی شاخک ها بالا و پایین می رود و جابه جایی با سرعت بیشتر انجام می شود در نتیجه بهره وری در انبار شما افزایش می بابد.

بیشتر بدانید :  جک پالت دستی soosung

دستگاه  بشکه گیر سوسانگ (کلیک کنید)

شارژ پالت تراک برقی

پالت تراک برقی به مدت 8 ساعت کاری دارای شارژ کامل بوده وبرای انجام کار در طول یک روز کاری یا یک هفته به مدت همان 8 ساعت از شارژ آن استفاده کنید. مهم ترین مساله درمورد این دستگاه شارژ باتری پالت تراک برقی می باشد که باید همواره شرایط نگهداری باطری رعایت شود. باطری دستگاه را به مدت 8 ساعت داخل شارژ قرار می دهید و 8 ساعت می توانید از آن استفاده کنید. در هنگام خرید به نوع باتری که بر روی پالت تراک برقی می باشد توجه کافی داشته باشید و در صورتی که استفاده ای زیاد از دستگاه دارید می توانید از یک باتری اضافی استفاده کنید تا در زمانی که باتری اول در شارژ می باشد از باتری جایگزین استفاده کنید.
قیمت پالت تراک برقی
قیمت پالت تراک برقی با توجه به ظرفیت (تناژ)و شرکت تولیدکننده متغیر است. همانند سایر کالاها قیمت این ماشین نیز رقابتی است. و به کیفیت، شهرت برند و کیفیت خدمان پس از فروش … بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با نمایندگی این شرکت به شماره تلفن 34453864-041 یا شماره همراه 09144027193 تماس حاصل فرمایید.

سوال های متدوال در زمینه پالت تراک برقی

1-باتری پالت تراک برقی را چند ساعت باید شارژ کرد؟
برای شارژ شدن کامل باتری جک پالت برقی حتما باید آن را به مدت 8 ساعت شارژ کرد.

2-چند ساعت می توان از پالت تراک برقی در طول روز استفاده کرد؟
به طورکلی از پالت تراک برقی می توان به مدت 8 ساعت در طول روز استفاده کرد و در صورت نیاز به استفاده ی مداوم از این دستگاه می توان یک باطری بیشتر تهیه کرده و در زمان شارژباطری از باطری جایگزین استفاده کرد.

بیشتر بدانید :  استاکر دستی 1 تن

3-ظرفیت حمل بار جک پالت برقی چقدر است؟
شرکت سوسانگ پالت تراک با ظرفیت های متنوع شامل 1.5 و 2.5 و 3.5 تن تولید می کند.

4-آیا پالت تراکها در تناژهای بیشتر و یا مشخصات فنی دیگر نیز تولید می شود؟
بله،شرکت هواکار نماینده ی شرکت سوسانگ با بهره گیری از توانایی علمی مهندسان خود و تکنولوژی به روز توانایی طراحی و عرضه ی محصولات سفارشی مطابق با نیاز شما دارد.

مارا در Instagram دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *